Program usavršavanja o zelenoj javnoj nabavi za provoditelje postupka javne nabave
U kolovozu 2015. godine Vlada Republike Hrvatske donijela je Nacionalni akcijski plan za zelenu javnu nabavu za razdoblje 2015. do 2017. godine s pogledom do 2020. godine (NAP ZeJN).
Nositelj izobrazbe - programa usavršavanja za provoditelje postupaka javne nabave je Ministarstvo zaštite okoliša i energetike.
Priznato je 8 sati/bodova.
Cilj programa usavršavanja je osposobljavanje provoditelja postupaka javne nabave za uključivanje mjerila zelene javne nabave u tehničke specifikacije dokumentacije za nadmetanje.
Program usavršavanja će biti organiziran u obliku interaktivnih radionica uz veću zastupljenost praktičnog dijela i vježbi u odnosu na teorijski dio. Teorijski dio je posebno oslonjen na javnonabavni dio, kao i ozelenjivanje javne nabave. Praktični dio obuhvaća dobre i loše primjere iz prakse. Dobri uz loše primjere iz prakse imaju svrhu poticanja kreativnosti iznalaženja kvalitetnih rješenja polaznika usavršavanja.
Dnevni raspored usavršavanja
9:00 - 9:45 - Uvod
- Zašto zelena javna nabava – društveni ciljevi
- Postavljanje i postizanje društvenih ciljeva koji se žele postići kroz primjenu zelene javne nabave
9:45 - 10:30 - Strateško planiranje zelene javne nabave
- Kako primijeniti politiku zelene javne nabave u lokalnoj zajednici/sektoru
- Priprema i provedba politike zelene javne nabave (početne analize, uspostava održive politike (zelene) javne nabave, komuniciranje, određivanje ciljeva i opsega djelovanja, analiza i izračun troškova, praćenje)
- Vježba – za i protiv ZeJN
- Rasprava
10:30 - 10:45
10:45 - 11:30 - Direktive i politika EU u području zelene javne nabave
- Zakonodavni okvir RH za primjenu zelene javne nabave
- Nacionalni akcijski plan za ZeJN i aktivnosti akcijskog plana provedbe ZeJN
- Mjerila za ZeJN
11:30 - 12:15 - Eko oznake
- Vježba – odabir relevantnih eko-oznaka
- Rad u grupama
- Prezentacija izrađenih kriterija i specifikacija (po grupama)
- Rasprava
12:15 - 13:00
13:00 - 13:45 - Prioritetne skupine proizvoda u zelenoj nabavi - nabavne kategorije primjenjive za provođenje zelene javne nabave
- Izrada dokumentacije o nabavi
- Načela javne nabave – odabir postupka, postavljanje uvjeta sposobnosti, kriterija ENP-a i ugovornih odredbi
- Poznavanje predmeta nabave kao preduvjet izrade kvalitetne dokumentacije o nabavi
- (Funkcionalne) tehničke specifikacije, norme, varijante, proces proizvodnje
- Javno savjetovanje (konzultacije s tržištem) – istraživanje tržišta i transparentnost, definiranje vremenskog tijeka implementacije, rizici
13:45 - 14:30 - Postavljanje i postizanje ciljeva koji se žele postići kroz primjenu kriterija ENP-a
- Mogućnosti primjene zelenih kriterija u formulama za odabir ekonomski najpovoljnije ponude
- ENP kriteriji – minimalni zahtjevi i dodatni (preferirani) zahtjevi – izbjegavanje preklapanja kriterija
- Primjeri ENP-a koji sadrže zelene kriterije
- Troškovi životnog ciklusa (LCC)
- Prikupljanje podataka za LCC – odabir kategorija relevantnih za pripremu kriterija (materijali, otpad, način proizvodnje i dostave itd.)
- Primjeri i prikazi LCC modela
- Prikaz primjera dobre prakse provedenih postupaka s uključenim zelenim kriterijima (RH i EU)
14:30 - 14:45
14:45 - 15:30 - Detaljni prikaz mjerila i kriterija nabave prioritetnih skupina proizvoda
15:30 - 16:15 - Vježba - Odabir predmeta nabave
- Za odabrane kategorije nabave – razmatranje: učinaka na okoliš, eko oznaka, minimalnih i naprednih razina kvalitete, uvjeta sposobnosti i kriterija za odabir (ENP), moguće uštede
- Rad u grupama
- Prezentacija izrađenih kriterija i specifikacija (po grupama)
- Rasprava
Termini i mjesto održavanja usavršavanja
Zagreb - 5.11.2018
Osijek - 19.11.2018
Rijeka - 26.11.2018
Zagreb - 30.11.2018
Split - 10.12.2018
Ovisno o interesu polaznika u pojedinom gradu nositelj usavršavanja osigurat će dodatne termine usavršavanja.
PRIJAVA: http://pjr.hr/zejn/